BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Jumaat, 22 Mac 2013

ASSALAMUALAIKUM READERS ...


Anda Buat Anda Dapat ...

Sepeti dinyatakan dari mana2 pun kita buat baik dibalas baik dan sebaliknya.. Ye betul bg aque  benda too sangat BENAR dan TEPAT . Taksemua kita akan dapat cash di dunia tetapi kita akan merasai satu2 akibat perbuatan sendiri .. Contoh lah , kita mengata anak orang itu dan ini .. Lepastu taklama anak2 kita plak yang buat.. Baru kita nak terpikir ker ? Itu fanomena sekarang .. 

Bg aque aque takralat kalau hilang kekasih yang hanya mengamalkan sikap "I'm always right" sebab satu hari nanti die akan menjadi suami kita.. So, takkan memanjang je die betul ? ouh pendapat isteri di ketepikan dengan alasan 'awak perempuan apa tahu ? " Ewah , sedang masa bercinta dulu nak buang air pun sanggup tanye " Sayang kita nak benti kat toilet mana ? " Itu biasa lg , kalau jenis yang macam ni .. Kita perempuan , kekasih yang setia menunggu  siang dan malam .. Bergadai segala macam untuk die .. Alih2 die ketepikan hak kita. Kita cuma nak yang terbaik lepastu die kate 'tapayah sibuk la.' Kalau korang berasap taktelinga ?

Kaum Hawa takrugi kalau kita hilang kekasih yang mengamalkan sikap macam ni, meraka sentiasa berkata "susah nak cari yang setia yang baik " sedangkan diri mereka pun belum tentu betull .. Trust me , apa pun kita buat semua akan dapat balik cash .. Baik2 lah dan sebaliknya.. Sebab to bg aque dalam hubungan aque sendiri aque banyak lepas tangan "kau nak kau datang kau tanak blah.." dan selepas tu kita takkan menyesal kalau kehilangan die .. Sebab apa.. tade rintihan yang bakal kita hadapi untuk manusia yang takreti beruntung.. 

Ada pulak segelintir manusia di antara rakan2 aque terlalu obses mencintai lelaki and ade pun yang bergaduh demi kekaksih .. Untuk apa ? Lelaki tengok dan gelakkan kita je ..  Buat apa , die curang entah mengatal ngan perempuan lain kita plak pg bergaduh sesama sendiri .. Biar kan dorang buat dorang dapat ...  Kaum Adam ni memang tak dijadikan untuk menghargai kalau ade pun segelintir .. Memang itu lumrah so biarkan berdoa agar Allah buka kan  pintu hati mereka untuk membetulkan kesilapan sendiri .. Tidak perlu bergaduh , maki memaki .. Biarkan .. 

Manusia baik lelaki mahupun permpuan selagi mereka takkena batang hidung sendiri .. Mereka takkan sedar termasuk aque ,, Yea, takdir.. tapi kite boleh mengubahnya .. Like MY MOM Said EVERYTHING CAN BE CHANGE ALONG :).. Yes , kalau kita nak kita akan dapat .. Berdoa, Usaha dan Tawakal ..

Jaga diri serta maruah pasti ada lelaki yang beriman yang akan datang ,, Ini kalau perangai pun macam apa tah -,- Serius talk pakai buang boleh laa.. Berubah bukan untuk kesengangan orang tapi diri kita .. Bia muka taklawa hitam legam macam arang , bejerawat macam cendawan tumbuh asal ade keimanan di hati .. Ubah cara dari mengata hal orang , mengumpat kesalahan orang biarkan apun mereka nak kata sebab kita takrugi apa sebaliknya semakin mereka mengata semakin beruntung diri ini :) Allah sentiasa menyayangi diri kita .. Insyaallah .. 


Taksemua yang kita harapkan akan menjadi tapi kita boleh mengubahnya .. 

0 Orang Berani Komen: