BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Isnin, 15 Julai 2013

Assalamualaikum READERS ...

HERE, 16 Julai 2013...  Tak de lah susah mane nak jadi seorang isteri yang baik .. Kalau tak cuba semuanya kita tatau.. Alhamdulillah kehidupan semakin baik walaupun terdapat beberapa kesukaran tapi masih dapat di atasi :)  Di atas kenikmatan yang di beri, aque bersyukur nikmat masih berpihak pd aque ..  Lihat sekeliling tak semua yang berjaya mendayung sejauh yang mungkin akibat persengketaan yang selalu terjadi .  

Ye, sebelum ni aque takut untuk mendirikan rumahtangga se awal 17 tahun. Meninggalkan zaman remaja sangat2 sukar buat diriku yang memang da tentu seorang aktif bersosial . Aque sendiri berasa was-was terhadap kehidupan yang bakal aque alami selepas ini . Walaupun di mulut kepinggin unutuk mendirikan masjid menjadi bualan diriku setiap masa  dan apabila tiba masanya aque sendiri gementar . Tidak dinafikan saat genting to aque boleh terfikir lagi apakah pandangan orang terhadap diriku .. NEGATIVE OR POSITIVE ?

Tapi kuasa Allah lebih tinggi dari sekalian alam , Alhamdulillah aque dapat bersuamikan seorang yang penyabar , tidak menyekat kebebasan ku, memahami setiap gerak geri remaja ku dan kemanjaan diri yang sudah tentu dari azali lg . Aque jadi dah tak peduli apa orang nak bicara , apa orang nak fikirkan asalkan aque da buat yang terbaik untuk seseorang yang aque sayang . Day by day, tergigit lidah to mostly pekara biasa dalam rumahtangga tak di nafikan tapi kita kene pandai control .

Mama selalu pesa kat aque satu2nya anak perempuan suami kene hormat kene taat even die macam mane selagi tak langgar hukum Islam. Jyeah I will mom ! Sapa tanak jadi laki yang da tentu halal bg kita da tentu saham yang paling senang untuk ke syurga kan ? Orang bodoh je lah.. Tak susah tak senang yang penting kita tahu caranya !

 Mohamad Faizal n Shafiqah Ainaa

0 Orang Berani Komen: